MĚSTO
CHRASTAVA
náměstí 1. máje 1, 463 31 Chrastava
telefon: 048/514 3216 fax: 048/514 3344
Magistrát města Liberce
do rukou Ing. Vladimíra Petery
Odbor rozvoje a územního plánování
Nám. Dr. E. Beneše 1
460 59 Liberec
8. 8. 2002
Věc
REGIOTRAM NISA - stanovisko Města Chrastava
Vážení,
po podrobném prostudování Studie proveditelnosti REGIOTRAM
NISA Vám jménem Města Chrastava zasílám naše stanovisko.
Realizace projektu Regiotramu Nisa nepochybně přispěje ke
zlepšení dopravy jako celku v daném regionu a především se
zásadním způsobem zlepší dopravní spojení na mezistátní
ose Zittau - Liberec - Jelenia Góra.
Naše stanovisko se vztahuje ke studii z pohledu našeho města.
Nepochybně z hlediska spojení do SRN (Zittau) a Polska (Jelenia
Góra), ale i z hlediska spojení do vzdálenějších míst v
regionu dojde ke zlepšení. Ovšem zásadním hlediskem při
posuzování dopravní obslužnosti je z hlediska Chrastavy
spojení s hlavním městem kraje - Libercem. A zde je nutno
zdůraznit následující: Vlakové nádraží v Chrastavě je na
okraji města a je tudíž vhodné pro dopravu do Liberce jen pro
poměrně velmi malou část obyvatel. Autobusové nádraží je
v centru města. Ve městě existují pochopitelně i další
zastávky, především pak na sídlišti Střelecký vrch.
Autobusová doprava pokrývá potřeby rozhodující části
chrastavských obyvatel.
"Ve studii proveditelnosti je na str. 86 v bodě 5.2.3. mimo
jiné uvedeno: Regionální autobusovou dopravu je třeba
podrobit zásadnímu přezkoumávání..... k tomu patří
vyloučení souběžné dopravy....směřování autobusové
sítě na hlavní osy systému Regiotram NISA."
Na základě výše uvedené citace ze studie se obáváme, aby
nedošlo po realizaci projektu Regiotramu Nisa v Chrastavě ke
zhoršení dopravní obslužnosti do Liberce. Zdůrazňujeme,
že vzhledem k položení vlakového nádraží a autobusových
zastávek nelze
považovat vlakovou a autobusovou dopravu z Chrastavy do Liberce
za ekvivalentní a vyloučení tzv. souběžné
dopravy (ale i její omezení) do Liberce, které by v praxi
znamenalo zrušení či snížení autobusové dopravy do
Liberce, je pro nás zcela nepřijatelné. Též směřování
autobusové sítě na hlavní osy systému Regiotram NISA, pokud
by mělo v praxi v Chrastavě znamenat svážení cestujících
na vlakové nádraží, je pro nás nepřijatelné, neboť by se
tím podstatně prodloužila doba cestování do Liberce (velká
většina cestujících do Liberce necestuje až na autobusové
nádraží, ale vystupuje v centru Liberce).
Za Město Chrastava:
Ing. Michael C a n o v
místostarosta