MĚSTO CHRASTAVA
náměstí 1. máje 1, 463 31 Chrastava
telefon: 048/514 3216 fax: 048/514 3344

Magistrát města Liberce
do rukou Ing. Vladimíra Petery
Odbor rozvoje a územního plánování
Nám. Dr. E. Beneše 1
460 59 Liberec

8. 8. 2002
Věc
REGIOTRAM NISA - stanovisko Města Chrastava

Vážení,
po podrobném prostudování Studie proveditelnosti REGIOTRAM NISA Vám jménem Města Chrastava zasílám naše stanovisko.
Realizace projektu Regiotramu Nisa nepochybně přispěje ke zlepšení dopravy jako celku v daném regionu a především se zásadním způsobem zlepší dopravní spojení na mezistátní ose Zittau - Liberec - Jelenia Góra.
Naše stanovisko se vztahuje ke studii z pohledu našeho města. Nepochybně z hlediska spojení do SRN (Zittau) a Polska (Jelenia Góra), ale i z hlediska spojení do vzdálenějších míst v regionu dojde ke zlepšení. Ovšem zásadním hlediskem při posuzování dopravní obslužnosti je z hlediska Chrastavy spojení s hlavním městem kraje - Libercem. A zde je nutno zdůraznit následující: Vlakové nádraží v Chrastavě je na okraji města a je tudíž vhodné pro dopravu do Liberce jen pro poměrně velmi malou část obyvatel. Autobusové nádraží je v centru města. Ve městě existují pochopitelně i další zastávky, především pak na sídlišti Střelecký vrch. Autobusová doprava pokrývá potřeby rozhodující části chrastavských obyvatel.
"Ve studii proveditelnosti je na str. 86 v bodě 5.2.3. mimo jiné uvedeno: Regionální autobusovou dopravu je třeba podrobit zásadnímu přezkoumávání..... k tomu patří vyloučení souběžné dopravy....směřování autobusové sítě na hlavní osy systému Regiotram NISA."

Na základě výše uvedené citace ze studie se obáváme, aby nedošlo po realizaci projektu Regiotramu Nisa v Chrastavě ke zhoršení dopravní obslužnosti do Liberce. Zdůrazňujeme, že vzhledem k položení vlakového nádraží a autobusových zastávek nelze považovat vlakovou a autobusovou dopravu z Chrastavy do Liberce za ekvivalentní a vyloučení tzv. souběžné dopravy (ale i její omezení) do Liberce, které by v praxi znamenalo zrušení či snížení autobusové dopravy do Liberce, je pro nás zcela nepřijatelné. Též směřování autobusové sítě na hlavní osy systému Regiotram NISA, pokud by mělo v praxi v Chrastavě znamenat svážení cestujících na vlakové nádraží, je pro nás nepřijatelné, neboť by se tím podstatně prodloužila doba cestování do Liberce (velká většina cestujících do Liberce necestuje až na autobusové nádraží, ale vystupuje v centru Liberce).

Za Město Chrastava:
Ing. Michael C a n o v
místostarosta