Tiskové prohlášení - Benteler
Firma Benteller nás požádala o otištění svého tiskového prohlášení zaslaného na vyžádání do ČT pořadu Černé ovce
Otázky redaktora ČT:
1) Víte o tom, že občanům Chrastavy, kteří bydlí v
Pobřežní ulici vadí kamiony projíždějící do firmy
Benteler? Upozorňoval Vás někdo z občanů na tento problém?
(vadí jim hluk, prašnost, někteří si stěžují, že jim v
důsledku příjezdu kamionů praskají zdi)
2) Je možné, aby fa Benteler omezila jejich průjezd v nočních
hodinách? Pokud ne, proč?
3) Upozorňoval vás někdo z obecního úřadu na tento problém?
Snažili se to s Vámi řešit?
4) Co je ochotna učinit firma Benteler pro to, aby se tato pro
občany Chrastavy bydlící v Pobřežní ulici (ale nejenom pro
ně) nepříznivá situace zlepšila?
Odpovědi Benteler, k. s.
ad1)
Víme, že občanům Pobřežní ulice vadí projíždějící
kamióny a samozřejmě i doprava jako taková, jelikož se
jednalo a jedná o veřejnou komunikaci, která zabezpečuje
dopravu nejenom k průmyslové zóně, ale i do obcí Vítkov a
Václavce. Podle našeho odhadu je dopravní zatížení z naší
strany cca 30%, z toho cca 80% dopravy realizujeme ve dne a 20% v
nočních hodinách. Objem dopravy do našeho závodu s rozvojem
výroby rostl, od roku 2002 však zůstává téměř
konstantní.
ad2)
Ještě vyšší omezení dopravy v nočních hodinách není
možné. Nevyužíváme tuto komunikaci od 22:00 - 06:00 hod. z
žádného jiného důvodu než z toho, abychom pravidelně
zásobovali a vyexpedovali hotové výrobky. V loňském roce od
1/4/04 jsme začali využívat externí logistické centrum v
průmyslové zóně Liberec, což nám pomohlo právě v
optimalizaci navážení výrobního materiálu do závodu.
Proto, že výroba je zpravidla ve třísměnném modelu
pracovní doby a na některých projektech v modelu
nepřetržité pracovní doby je nutné, aby i v tomto období
byl do závodu navážen materiál. Odvoz hotových výrobků
nemáme možnost ve větší míře ovlivnit, jelikož naše
dodávky fungují v log. režimu JIT a zákazník chce naše
výrobky obdržet v co nejkratší době.
ad3)
Určitě ano. Osobně jsem se zúčastnil jednání
zastupitelstva města a odpovídal na otázky zastupitelů i
občanů.
ad4)
Firma Benteler na vlastní náklady ve výši 700 000,- Kč
opravila Pobřežní ulici. Firma investovala 200 000,- Kč na
realizaci parkové úpravy v blízkosti této ulice. Na vlastní
náklady zajišťujeme v zimním období průjezdnost ulice
Školní. Několikrát jsme se setkali a s úspěchem jsme
jednali s investorem, tedy Krajským úřadem Libereckého kraje,
o rekonstrukci a realizaci průtahu, jež zahrnuje i ulici
Pobřežní. K jednání jsme pozvali i Czechinvest, který
nabídl podporu při řešení rekonstrukce ulice Školní v
součinnosti s městem, firmou WMA a námi. Slibovat občanům,
že kamiony jezdit nebudou, že ulice pro zbývající dopravu
bude uzavřena a stane se z ní pěší zóna, je však liché.
Podle našich ekonomických plánů je však předvídatelné,
že se dopravní zatíženost ze strany firmy Benteler již
nebude zvyšovat.
Dovolte ještě několik čísel a argumentů nad rámec Vašich
otázek.
Firma Benteler ČR, k. s. zaměstnává v současné době, tj. k
31. 1. 2005, 815 zaměstnanců. Z toho 618 v závodě Chrastava.
Benteler patří k nejvyhledávanějším zaměstnavatelům v
regionu. Ze správní oblasti Městského úřadu v Chrastavě
zaměstnáváme v současné době 108 zaměstnanců. Firma velmi
dbá na spolupráci s obcí, zasedala u nás rada města,
zúčastnili jsme se zasedání zastupitelstva a s městskou
policií řešíme sebemenší problémy. Firma na vlastní
náklady čistí trasu kamionů přes Chrastavu úklidovým vozem
2x měsíčně. Firma přispěla za období působení v
Chrastavě více jak 250 000,- Kč škole, 150 000,- Kč na
realizaci skate parku, nákupem vstupenek pro všechny
zaměstnance na Chrastavské slavnosti pořádané městem apod.
Ve spolupráci se školou pořádáme exkurze pro pedagogy i
děti 9. tříd. Firma je největším zaměstnavatelem Chrastavy
a argumenty o firmách typu "vycucat státní pobídky a
jít dál" jsou zcela nepravdivé a klamavé. Všechny
technologie i zařízení jsou nové, na světově nejvyšší
technické úrovni.
Téma průtahu
Při realizaci průtahu silnice od křižovatky pod státní
silnicí I.tř. č. 13 po místo napojení na stávající ulici
Frýdlantskou bude pro 319 žijících občanů na v této
stávající komunikaci II.tř. č. 592 ve směru Chrastava -
Frýdlant (ul.Nádražní, Žitavská a náměstí) řešení
pozitivní. Naproti tomu pro 36 občanů ulice Pobřežní bude
toto řešení negativní. Myslím si, že by bylo
pochopitelnější, kdyby občanské sdružení vzniklo spíše v
oblastech, které jsou centrem města a kde bydlí 10x více
občanů než na Pobřežní. Blokace výstavby nového průtahu
bude mít za následek ztrátu priority jedna v dopravních
řešeních kraje, nemožnost čerpání investičních fondů k
tomu určených a v neposlední řadě se situace na Pobřežní
nikterak nezlepší. Právě realizací této stavby dojde i ke
komplexní rekonstrukci ulice, tedy odstranění vibrací,
vybudování všech dopravně-bezpečnostních prvků i prvků
pro ochranu proti hluku a prachu.
Děkujeme Vám za spolupráci a v případě Vašich dalších
otázek jsme Vám k dispozici.
S pozdravem
Mgr.Ondřej Kout
vedoucí personálního oddělení