![Chrastava - www.chrastava.cz - homepage](templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
Chrastava Fórum o Chrastavě
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: út červenec 26, 2011 3:43 pm Předmět: lavka pro pesi na vojenskem moste |
|
|
Dnes mě volala paní šéfredaktorka Libereckého deníku, že jí volal náměstek hejtmana pro dopravu pan Martin Sepp s tím, že bude se mnou jednat, zda se nevzdám na novém provizorním vojenském mostě lávky pro pěší (vyčleněný pruh osazený betonovými deskami a oddlělený zábradlím). Pokud ano, tak by se prý snad mohla na mostě obnovit jednosměrná kamionová doprava.
K tomu uvádí: v rámci řešení situace jsme se od počátku jednání o novém mostě vzdali této lávky pro pěší. Pokud vím, tak i tak však stále platí zamítavé stanovisko statiků. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
lomax
Založen: 8.4.2008 Příspěvky: 301
|
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petr václavice
Založen: 26.7.2011 Příspěvky: 5
|
Zaslal: st červenec 27, 2011 8:01 pm Předmět: |
|
|
Dobrý večer
Nejsem velkým přítelem těhto dizkuzí,přesto prosím Pana startostu Canova který jak uvedl je na dovolené,na kterou má každý pracující nárok,aby vydal závazné stanovisko k otázce průjezdu kamionů přes most Jiřice.
Po tomto jeho zdělení je možno rozvést další diskuzi na téma kamiony a Václavice.
Moje osobní zkušenost je : Kamion který má na semaforu zelenou nepočítá s osobnímy auty v protisměru, dnes jsem tento problém měl dvakrát, kdy se řidič divil kde jsem se tam vzal,když on má zelenou.
tobude asi tím že u každé odbočky a domu není semafor.
Je doba dovolených a je zde asi o 20% více chalupářů než obvykle,tím pádem i osobních aut.
Je potřčeba tuto otázku vyřešit,třeba dodatkovou tabulko platí pouze pro nákladní vozidla,nebo pozor i zde žijí lidé . |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: čt červenec 28, 2011 5:34 pm Předmět: To: petr václavice |
|
|
Dobrý den,
dopravní situace pro vozidla do 7,5 tuny do a z Chrastavy platná k dnešnímu dni (tj. od čtvrtka 28. 7. 2011 od 8.00 hodin):
Do i z Chrastavy na semafory (1 minuta interval) přes nový provizorní most (osobní vozidla jedoucí Frýdlantskou ulicí od Nové Vsi směrem na Vítkov a Václavice mohou použít - do doby její rekonstrukce - též dosavadní jednosměrnou trasu přes ul. Družstevní) .
Těžší vozidla dle rozhodnutí majitele Libereckého kraje prostřednictvím KSS LK na základě stanoviska vojenských statiků most projektujících, nemohou. Zdůrazňuji, že z tohoto stanoviska nemáme žádnou radost, mnohem raději bychom byli právě s ohledem na Václavice, kdyby byl provoz, jaký byl do havárie původního provizorního mostu, ale nic jiného než respektování stanoviska statiků a z toho vyplývajícího rozhodnutí KSS LK nám nezbylo.
Pro vozidla nad 7,5 tuny - obousměrná objížďka přes celé Václavice. Proč není obousměrný provoz kamionů a další nákladní dopravy jen po odbočku na Pekařku a moji domněnku proč již není u semaforu dodatková cedulka (jen pro nákladní vozidla) jsem uvedl v příspěvku, kdy odpovídám Mihuně viz. http://www.chrastava.cz/forum/viewtopic.php?t=1150
Změna situace (jednosměrné zprovoznění Pobřežní stále během stavby), kdy bude odstraněn nákladní provoz směrem od Benteleru a tím pádem i semafory má nastat cca 10. 9. 2011 (můj tip je, že se to Syneru podaří dříve již od 1. 9. 2011).
V případě, že by přeci jen ještě došlo do této doby k povolení jízdy kamionů jednosměrně do centra Chrastavy přes most (tzn. ke změně názorů statiků, resp. k tomu, že by kraj zajistil vážení všech kamionů před vjezdem na most viz. vyjádření statika dole na http://www.hradek.eu/archiv/prilohy/m_zprava/262-7968-02--c8oEgs.pdf
město Chrastava by tuto změnu uvítalo a cestu z Chrastavy by zajistilo opětovně přes Družstevní (či její část v případě zahájení její rekonstrukce s využitím "modrého" mostu, pokud by bylo třeba). Jediný kdo tuto změnu však může vydat a kdo za ní bude zodpovědný je Liberecký kraj prostřednictvím KSS LK. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Mihuna
Založen: 30.9.2010 Příspěvky: 125
|
Zaslal: čt červenec 28, 2011 7:07 pm Předmět: |
|
|
Všechny tyto obstrukce vznikají převeším kvůli firmě Benteler, ať si most postaví sami, peněz na to mají až až............... Kdo chce víc, nedá nic..... |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: ne červenec 31, 2011 1:32 pm Předmět: Semafory |
|
|
Semafory na provizorním mostě byly odstraněny s tím, že dle dopravního značení mají přednost auta jedoucí na most od náměstí (stále platí jen do 7,5 tuny)
Semafory na cestě přes Václavice byly již podruhé nelegálně vyřazeny z provozu (u tří ze čtyř kusů z obou párů bylo ukradeny baterie a zničeny přívodní kabely). Nyní je jejich činnost opět obnovena (proto jsou semafory ukryty ve speciálních klecích). Pachatel riskuje v případě odhalení žalobu pro trestní čin obecného ohrožení.
Řidiče prosíme v případě, že pojedou kolem nefunkčních semaforů, o maximální obezřetnost. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: út srpen 02, 2011 9:56 am Předmět: Sdělení staroty Hrádku náměstku hejtmana |
|
|
E-mail starosty Hrádku nad Nisou náměstkovi hejtmana Lbc kraje (z dnešního dne, obdržel jsem od Martina jeho kopii):
Vážený pane náměstku,
v příloze je k dispozici materiál na základě kterého je podle mého názoru
možné přehodnotit rozhodnutí o dopravním omezení na mostu v Chrastavě.
Podle názoru Ing.Beldy ze společnosti Valbek je most zatížitelný pro jedno
vozidlo do 26 tun, cituji "Vzhledem k tomu, že normální zatížitelnost je
nižší než 26 t a výhradní zatížitelnost je nižší než 48 t, je nutné podle
ČSN 73 6220 i podle ČSN 73 6222 osadit značky: B13 Zákaz vjezdu vozidel
jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez Vn = 7,7t a dodatkovou
tabulkou E12: Jediné vozidlo, kde hodnota Vr = 25,9 t."
Pokud by Krajská správa silnic Libereckého kraje provedla úpravu navigačních
zdí (například jejich provozorní zpevnění) bylo by možné provizorní most
používat pro vozidla do maximální hmotnosti hmotnosti 37 tun.
Žádám Vás, aby jste v souvislosti s veřejným příslibem, který jste učinul na
setkání se členy Osadního výboru Václavice dne 28.7.2011 využil nabídku
společnosti Benteler a umožnil s výše uvedeným zatížením užívání
provizorního mostu v Chrastavě.
S pozdravem
Martin Půta, starosta města
Město Hrádek nad Nisou
Samotný text Ing. Beldy ze společnosti Valbek:
Provizorní most MS ? Most 27251-1 přes potok Jeřici v Chrastavě
Pro používání Mostové soupravy MS platí technické podmínky TP 90 ?Používání provizorních mostů MS?, dodatek 1, ze dne 21. července 2010. Ve které je stanovena normální zatížitelnost, která je definována jako nejvyšší okamžitá celková hmotnost jednoho vozidla, kdy vozidla této hmotnosti mohou přejíždět most bez dopravních omezení v libovolném počtu nesníženou rychlostí a to hodnotou 11 tun. Zároveň je tímto předpisem stanovena výhradní zatížitelnost, která je definována jako největší okamžitá celková hmotnost vozidla, které smí přejíždět přes most jako jediné, tedy za vyloučení ostatních silničních vozidel, avšak bez dalších dopravních opatření a to hodnotou 37 tun.
Na základě první hlavní prohlídky ze dne 28.7.2011 je stanoven stav spodní stavby jako III- dobrý (tj. větší vady, které ale neovlivňují zatížitelnost) a stav nosné konstrukce jako II ? velmi dobrý (tj. pouze pohledové vady, které neovlivní zatížitelnost). Pro obě tyto kategorie je doporučený součinitel stavu konstrukce α = 1,0 (tzn. zatížitelnost mostní konstrukce zůstává beze změny). Závěrem uvedené první hlavní prohlídky je určení součinitele stavu konstrukce s ohledem na poškození navigačních zdí α = 0,7. Což znamená normální zatížitelnost Vn = 11t x 0,7 = 7,7 t a výhradní zatížitelnost Vr = 37t x 0,7 = 25,9 t.
Vzhledem k tomu, že normální zatížitelnost je nižší než 26 t a výhradní zatížitelnost je nižší než 48 t, je nutné podle ČSN 73 6220 i podle ČSN 73 6222 osadit značky:
B13 Zákaz vjezdu vozidel jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez Vn = 7,7t a dodatkovou tabulkou E12: Jediné vozidlo, kde hodnota Vr = 25,9 t.
Po osazení předepsaného dopravního značení je možno přejíždět most vozidly o maximální hmotnosti 25,9 tun v režimu uvedeném v definici výhradní zatížitelnosti. V případě zlepšení stávajícího stavu navigačních zdí (koeficient stavebního stavu α = 1,0) pak vozidly o maximální hmotnosti 37 tun.
Závěrem bych chtěl upozornit, že most by měl být podle TP 90, pokud není stanoveno jinak podroben běžným prohlídkám a to v intervalu 14 dní po uvedení do provozu, druhou po 30 dnech po první běžné prohlídce a dále vždy po 60 dnech po druhé běžné prohlídce. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
buldog
Založen: 30.9.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út srpen 02, 2011 1:01 pm Předmět: |
|
|
To jsem teda zvědavý, jak se nakonec všichni dohodnou.Protože tohle už je asi páté rozhodnutí a pořád se to mění.Já si myslím, že když předešlý most vydržel skoro rok veškerou kamionovou dopravu, tak že by mohl vydržet tento nový ještě nějaký měsíc nebo dva než bude dokončena Pobřežní ulice a nemuselo by se řešit pořád nějaké objíždění atd.Ale samozřejmě záleží na rozhodnutí statiků kteří se ale nějak nemohou dohodnout kolik vlastně most unese.Ale pokud má unést vojenská vozidla a tanky tak by měl vydržet ještě dva měsíce i kamiony.Jsem zvědavý jak to nakonec dopadne. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: út srpen 02, 2011 1:16 pm Předmět: To: buldog |
|
|
Dobrý den,
rozhodující je rozhodnutí majitele tj. Libereckého kraje (příp. prostřednictvím KSS LK). A pro ně je rozhodující postoj vojenských statiků. On tento posudek z Valbeku s tím vojenským dle mého názoru není ani v rozporu. Kromě nosnosti 7,5 tuny/vozidlo pro libovolný počet vozů na mostě (jen to matematicky upřesňuje na 7,7 což je nezaokrouhlený výpočet 70% z 11 tun) však uvádí i hmotnost 25,9 tuny pro vůz, pokud je jeden jediný na mostě. A tady je čertovo kopýtko. Někdo musí zaručit, že jakékoliv auto nad 7,5 tuny bude od počátku do konce své jízdy na mostě samo. A je tu druhé čertovo kopýtko....a tou je maximální hmotnost 25,9 tuny což kamion s menším nákladem může splnit, s větším ne (z Benteleru sotva kdy vypustli nevytížený kamion). Jediný možný způsob kontroly je váha...a jsme tam, kde jsme byli, neboť tu není (dle dřívějších vyjádření) kraj ochoten instalovat.
Odhaduji, že do navrhované cesty zpevněných břehů kraj nepůjde, neboť lze s úspěchem předpokádat, že dříve než by jí zrealizoval, bude v provozu (minimálně jednosměrně) Pobřežní.
A ještě poznámka k Vašemu názoru: "předešlý most vydržel skoro rok veškerou kamionovou dopravu" , poznamenávám, že dle názoru vojenských statiků (kteří most osobně i projektovali) most nevydržel, pouze se zázrakem zcela zničený nezřítil. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
buldog
Založen: 30.9.2010 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út srpen 02, 2011 1:25 pm Předmět: |
|
|
No tak to jsem ani netušil že to s mostem bylo až tak špatné.Takže je spíš zázrak že nějaký kamion neskončil i s mostem v řece!!Takže se vlastně nic moc nezměnilo, protože kamiony jsou těžší než je limit a tak musí jezdit dál přes Václavice.To budou asi ve Václavicích rádi, ale myslím že Pobřežní bude už brzy dokončena alespoň částečně a kamiony tam už budou moci jezdit. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: pá srpen 19, 2011 8:05 am Předmět: Pobřežní jednosměrně průjezdná od 5. 9. 2011 |
|
|
Dobrý den,
dle posledních informací (15. kontrolní den + sdělení šéfa stavby) by měla být Pobřežní jednosměrně průjezdná (ve směru na Lbc a centrální Chr.) pro veškerou dopravu od 5. září 2011 (předpokládám během dne až by se provedlo příslušné dopravní značení). |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Michael Canov
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 1733
|
Zaslal: po září 05, 2011 3:44 pm Předmět: Jednosměrné otevření Pobřežní ulice pondělí 5. září 2011 |
|
|
Pobřežní ulice byla (pro veškerou dopravu) dnes jednosměrně (ve směru na Liberec a do centrální Chrastavy) zprovozněna. Provizorní most je nyní dle rozhodnutí příslušného silničního správního úřadu magistrátu Statutárního města Liberce jednosměrný (ve směru z centrální Chrastavy na Vítkov, Vysokou a Václavice) pro dopravu vozidel do 7,5 tuny. Těžší doprava včetně kamionů do průmyslové zóny Benteleru a WMA Glass je odkloněna v tomto směru nadále přes Václavice.
Na 1. 11. 2011 je plánováno obousměrné otevření ulice Pobřežní a zároveň obousměrné otevření provizorní mostu pro osobní vozidla. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|