Chrastavské listy 11 / 2000

Výběr nejzajímavějších zpráv z Chrastavských listů 11 / 2000

PŘEMÍSTĚNÍ KANCELÁŘÍ MěÚ CHRASTAVA

Oznamujeme občanům, že Městský úřad v Chrastavě je přestěhována po dobu plánované rekonstrukce jsou jednotlivé odbory od 18.10.2000 umístěny v těchto dočasných prostorách:

Bezručova ulice 503 (budova školní družiny)
Přízemí
Hospodářsko-finanční odbor - účtárna, pokladna, majetkoprávní odd.
Odbor pro záležitosti občanů - sociální úřad, přestupky
1.patro
Odbor výstavby a územní správy (stavební úřad)
2.patro
Investiční oddělení

Turpišova ulice 407 (budova školní jídelny, 1.patro)
starosta města
zástupce starosty města
tajemník MěÚ
Odbor Kancelář starosty - sekretariát městského úřadu
- matriční úřad, evidence obyvatel, občanské průkazy
- obecní živnostenský úřad
- odd. informatiky

Úřední dny a hodiny:
pondělí, středa
7.30 - 12.00 13.00 - 17.00

starosta města, investiční oddělení
středa 13.00 - 17.00

Čísla telefonních linek jsou beze změn !

 

Zprávy z radnice

Jak jsme slíbili v minulém čísle, přinášíme nejdříve informace z veřejného zasedání městského zastupitelstva (MZ) dne 18.září 2000.
MZ na svém jednání mj. projednalo a schválilo prodej pozemkové parcely č. 1312/3, zahrada o výměře 2465 m2 v k. ú. Horní Chrastava, a schvá
lilo předběžně prodej
a) p. p. č. 60/1, zahrada o výměře 2187 m2 v k. ú.Chrastava I
b) pozemkové parcely č. 1075/2 zahrada o výměře 12 m2, p. p.č. 1077/1, louka o výměře 549 m2, p. p.č. 1067/1, louka o výměře 678 m2 a p. p. č. 1068/1, orná půda o výměře 704 m2, vše k.ú.Chrastava I
c) část p. p. č. 59/3, ostatní plocha o výměře cca 100 m2 v k. ú. Chrastava II.
Městské zastupitelstvo také schválilo koupi výrobní budovy č. p.172 v Nádražní ulici, se stavební parcelou č. 203 o výměře 1671 m2, pozemkovou parcel
ou č. 211/4, ostatní plocha o výměře 92 m2 a pozemkovou parcelou č. 280/3, louka o výměře 1275 m2, vše v k. ú. Dolní Chrastava, od společnosti ECHO PLUS, spol. s. r. o. Jablonec nad Nisou, v konkursu, za cenu 450 000,-- Kč, a koupi pozemkové parcely č. 590/4 o výměře 46 m2 , p. p. č. 590/13 o výměře 5997 m2, p. p. č. 595/1 o výměře 2220 m2, p. p. č. 595/2 o výměře 110 m2, p. p. č. 596/1 o výměře 1744 m2, p. p. č. 596/2 o výměře 136 m2, p. p. č. 600 o výměře 593 m2, p. p. č. 604/2 o výměře 187 m2, p. p. č. 605 o výměře 8814 m2, p. p. č. 1418/7 o výměře 23 m2 v k. ú. Chrastava I a pozemkové parcely č. 230/3 o výměře 429 m2, pozemkové parcely č. 230/4 o výměře 131 m2, p. p. č. 232 o výměře 638 m2, p. p. č. 233/2 o výměře 1615 m2, p. p. č. 234/3 o výměře 885 m2, p. p. č. 234/4 o výměře 1310 m2, p. p. č. 237/1 o výměře 327 m2,
p. p. č. 238 o výměře 2600 m˛, p. p. č. 240 o výměře 1056 m2, p. p. č. 241/1 o výměře 14693 m2, p. p. č. 241/2 o výměře 56 m2, p. p. č. 250/3 o výměře 1841 m2, p. p. č. 250/4 o výměře 3047
m2, p. p. č. 250/6 o výměře 2542 m2, p. p. č. 253/3 o výměře 1120 m2, p. p. č. 253/4 o výměře 123 m2, p. p. č. 265/2 o výměře 210 m2, p. p. č. 273/6 o výměře 92 m2, p. p. č. 793/4 o výměře 207 m2 v k. ú. Dolní Chrastava, včetně terénních úprav, komunikací a trvalých porostů.
Schválilo také prodej NTL plynovodu pro novostavbu školní jídelny a domu s pečovatelskou službou v Soudní ulici za cenu ve výši 100% pořizovacích nákladů, nejvýše však 240 000,--Kč, a schválilo bezúplatné nabytí 1539 akcií Severočeské
vodárenské společnosti, a. s., ve jmenovité hodnotě 1000,-- Kč/akcii, znějících na jméno.
Městské zastupitelstvo schválilo, v souladu s § 14 odst. 2 zákona č. 564/1994 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, v platném znění a dle § 36 odst. 1, písm.
d) zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, zrušení Mateřské školy Andělská Hora k 31. 8. 2001 a pověřuje starostu města a jeho zástupce, aby provedli příslušné úkony k naplnění usnesení městského zastupitelstva
MZ dále schválil
o změnu investičního plánu města na rok 2000 (přinášíme na jiném místě tohoto čísla), schválilo změnu svého usnesení č. j. II., odst. 9, písm. b) ze dne 29. 9. 1999 tak, že nově zní:
"b) založení akciové společnosti k zajištění výkonu technických činností"
,
když předtím projednalo a schválilo dílčí změny v návrhu reorganizace technicko-správního odboru MěÚ a výkonu technických činností.
Schválilo také smlouvu o poskytnutí podpory na akci "Veřejná kanalizace s napojením na kanalizaci a centrální ČOV" a souv
isející zástavní smlouvu k č. p. 40 se st. p. č. 303/1 a p. p. č. 356/2 v k. ú. Chrastava I, uzavřené se Státním fondem životního prostředí ČR, a schválilo členství města v právnické osobě založené za účelem společného řešení problémů a organizace rozvojových aktivit obcí Bílý Kostel n. N., Hrádek n. N., Chotyně, Chrastava, Kryštofovo Údolí, Mníšek, Nová Ves, Oldřichov v Hájích, Rynoltice (mikroregion Hrádecko-Chrastavsko).
Městské zastupitelstvo vzalo na vědomí petici občanů Andělské Hory o zachování Mateř
ské školy v Andělské Hoře a rozhodlo vyřízení petice občanů Andělské Hory požadující zachování Mateřské školy v Andělské Hoře v rámci projednávání návrhu na zrušení (zachování) MŠ v Andělské Hoře.

Dne 27.září 2000 jednala také městská rada, která mimo jiné projednala a schválila obecně závaznou vyhlášku města Chrastavy č. 2/2000, kterou se mění vyhláška č. 1/98 o zimní údržbě místních komunikací a průjezdnosti silnic, a plán zimní údržby na období 2000/2001 (oba dokumenty společně s vyhláškou č. 1/98 v úplném znění přinášíme jako přílohu tohoto čísla). Schválila také cenový sazebník č. 6/2000 - poplatky za výuku v tanečních kurzech Společenského klubu (přinášíme na jiném místě).
MR schválila předběžně pronájem části st.p.č. 443 o výměře cca 130 m˛ v k.ú. Ch
rastava I, a p.p.č. 688/25 o výměře 116 m˛ v k.ú. Dolní Chrastava. Schválila také pronájem st.p.č. 317/1 o výměře 572 m˛ v k.ú. Chrastava I na dobu neurčitou ke zřízení parkoviště, a schválila pronájem nebytového prostoru v čp. 40 v Liberecké ul., o výměře 78,6 m˛, za účelem zřízení půjčovny videokazet, počítačových her, nosičů DVD, sběrny opravy obuvi a zajištění kontaktního místa České pojišťovny.
Městská rada také schválila přechod práv a závazků správy majetku města LADA-Martimex z uzavřené smlouvy o ná
jmu nebytových prostor v Revoluční ul. čp. 365 na Městské bytové družstvo Chrastava při současném zvýšení nájemného na 16.000,-- Kč za rok a zároveň dává souhlas s uzavřením smlouvy o podnájmu s dosavadním nájemcem (správa nemovitostí LADA-Martimex), s předpokladem k 1.1.2001.
MR vydala souhlas v souladu s § 6 zákona č. 564/1990 Sb., v platném znění, Školskému úřadu Liberec se jmenováním paní Heleny Hochmanové do funkce ředitelky MŠ Nádražní ulice Chrastava, a zároveň vzala na vědomí oznámení Školského úřad
u v Liberci, že není schopen zabezpečit od 1.10.2000 v souvislosti s odchodem pedagogických pracovníků provoz MŠ Andělská Hora a v této souvislosti od tohoto termínu zajistí umístění dětí z této MŠ v jiné chrastavské MŠ dle přání zákonných zástupců dětí.
Městská rada vzala na vědomí zápis z jednání bytové a sociální komise dne 18.9.2000, rozhodnutí členské schůze Městského bytového družstva Chrastava o stanovení odměn členům představenstva a kontrolní komise družstva, informaci starosty města o uzavření doh
ody o rozpuštění sdružení s Bytovým družstvem Chrastava a dodatku smlouvy o dílo s firmou IMSTAV, a.s., v souladu s rozhodnutím zastupitelstva o změně investičního plánu města (22 b.j.). Vzala také na vědomí informaci zástupce starosty o postupu při zřízení internetového klubu v prostorách městské knihovny. /Ně/

Městská rada na svém jednání dne 11.října 2000 mj. projednala a schválila podmínky pro přidělení bytu v objektu Bílokostelecká čp. 50 (přinášíme na jiném místě tohoto čísla), a nákup mapy Trojmezí (ČR-SRN-PR) 1:75 000 v počtu 500 ks a ceně cca 11 500,-- Kč (0,6455 EUR/ks). Schválila také přechod práv a závazků ze smlouvy o pronájmu části p.p.č. 309/5 v k.ú. Dolní Chrastava v důsledku prodeje plechové garáže umístěné na tomto pozemku, a schválila přechod práv a závazků společnosti SSŽ Liberec, a.s., ze smlouvy o pronájmu p.p.č. 225, ostatní plocha, o výměře 101 m, p.p.č. 227, louka, o výměře 224 m a části pozemkové parcely č. 229/1, louka, o výměře 11 500 m, vše v k.ú. Dolní Chrastava na společnost INTEGRA, s.r.o., na dobu určitou do 30.6.2001, za účelem vybudování zařízení staveniště stavby splašková kanalizace Chrastava (ul. Revoluční, Liberecká ...).
MR také schválila zvýšení částky na náklady v uzavřené smlouvě o nájmu nebytových prostor v Chrastavě, Alšově ulici čp. 159, s účinností od školního roku 2000/2001, a schválila dodatek k Organizačnímu řádu MěÚ v Chrastavě ohledně příslušnosti projednávání přestupků.
Městská rada dále projednala navržený program zasedání MZ dne 25.10.2000 a doporučila měs
tskému zastupitelstvu k projednání zakladatelskou listinu společnosti, stanovy společnosti a další úkony nutné pro založení akciové společnosti pro výkon technických činností. Dále doporučila MZ k projednání vypsání výběrového řízení na využití budovy mateřské školy v Andělské Hoře, a v té souvislosti uložila starostovi města zajistit zpracování návrhu výběrového řízení na využití budovy mateřské školy v Andělské Hoře a předložit jej k projednání městskému zastupitelstvu dne 25.10.2000.
MR vzala na vědomí i
nformaci starosty města o postupu výstavby splaškové kanalizace (ul. Revoluční, Liberecká ...), včetně informace o uzavření dodatku smluv se SFŽP ČR a dodavatelem stavby (posun termínu dokončení, dešťová kanalizace a chodníky), vzala na vědomí informaci zástupce starosty o současné situaci ve společnosti Termizo, a.s., a informaci zástupce starosty o jednání s p.Kolafou - ZUŠ Liberec a p.Michálkovou (aMi) o zřízení pobočky ZUŠ Liberec v Chrastavě (hudební obory).
Městská rada vzala také na vědomí návrh taje
mníka MěÚ na řešení situace v obci Kryštofovo Údolí podáním žádosti Okresnímu soudu na určení opatrovníka do doby určení správce obce dle zákona č. 128/2000 Sb. (nový zákon o obcích). Projednala dostupné informace a aspekty týkající se zahajované diskuse o II. fázi reformy územní veřejné správy - v příslušné fázi bude vyžádáno stanovisko městského zastupitelstva. Vzala také na vědomí zápis ze zasedání kontrolní komise dne 10.8.2000 a 14.9.2000 včetně zápisu z kontroly provozování hracích automatů dne 6.9.2000.
Městská rada uložila tajemníkovi MěÚ projednat se správcem majetku města firmou Ing. P. Maryško - LADA-Martimex způsob a konečné provedení opravy objektu čp. 250 na nám. 1.máje. /Ně/

Dne 25.10.2000 jednalo na svém veřejném zasedání také městské zastupitelstvo. Vzhledem k uzávěrce listu přineseme informace z tohoto jednání v příštím čísle.

Informace z odboru Kancelář starosty

 

Znovu se vracíme k některým aktuálním změnám a dalším záležitostem, které se v poslední době jak městského úřadu, tak i samotných občanů, dotýkají.

K občanským průkazům a pasům ...
Ke dni 1.7.2000 vstoupily v platnost tři zákony - zákon č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech, a zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel. Co to pro nás znamená ?
Především je třeba upozornit na skutečnost, že výkon státní správy evidence občanských průkazů a cestovních dokladů byl od 1.července přenesen na okresní úřady a na úřady pověřené vedením matrik, jak jsme již čtenáře v minulém čísle informov
ali.

K vyhotovení občanského průkazu potřebujeme:
A - vydání prvního OP : občan je povinen předložit - rodný list, 1 fotografii 35 x 45 mm, doklad o státním občanství ČR, který vydává Okresní úřad v Liberci.
B - vydání OP při ukončení platnosti : občan je povinen předložit - dosavadní OP, 1 x fotografii, starý občanský průkaz, v případě přestěhování potvrzení o změně trvalého pobytu..
C - při ztrátě OP : občan je povinen předložit - rodný list, 1 fotografii, potvrzení o ztrátě OP, je možné totožnost prokáz
at platným cestovním pasem, eventuelně rozsudek o rozvodu.
Za vyhotovení občanského průkazu se správní poplatek nevybírá. Doba vyhotovení občanského průkazu je 30 dnů.

K vyhotovení cestovního dokladu potřebujeme:
A - cestovní doklad pro dospělé - platný OP nebo Osvědčení o státním občanství ČR, rodný list, 1 fotografie ze současné doby, přední čelní pohled, světlé pozadí
B - cestovní doklad pro nezletilé a mladistvé - děti do 15 let vyřizuje vždy zákonný zástupce - rodný list dítěte, osvědčení o státním občanství dítěte (nebo doklady k jeho zjištění, tzn. oddací list rodičů nebo jejich rodné listy), svůj doklad totožnosti, 1 fotografie.
C - občan 15 - 18 let - vyřizuje osobně - platný OP, ověřený souhlas zákonného zástupce k vydání cest. dokladu (možno ověř
it na místě při podání žádosti - nutný doklad totožnosti zákonného zástupce), 1 fotografie.
Co se týká správních poplatků, zůstaly beze změny. Za cestovní doklad vydaný do 24 hodin zaplatí občan 600,-- Kč, děti 150,--Kč, za cestovní doklad vydaný do tří dnů 400,-- Kč, děti 100,--Kč, (obojí se vyřizuje na Okresním úřadě v Liberci), a za doklad vydaný do 30 dnů 200,-- Kč, děti 50,--Kč. Cestovní pas vyhotovený do 24 hodin a do 3 dnů má platnost
1 roku, do 30 dnů 5 let.

Novela zákona o evidenci obyvatel přinesla s sebou i změnu v tom, že za každé přihlášení musí občan zaplatit správní poplatek ve výši 50,-- Kč. Pokud hlásí změnu místa trvalého pobytu i za dítě do 15 let žijící s ním ve společné domácnosti, správní poplatek se za dítě nevybírá. V platnosti zůstávají samozřejmě doklady, které je nutné předložit k přihlášení - občanský průkaz, doklad o vlastnictví bytu nebo domu (výpis z katastru nemovitostí, kupní smlouva apod.) nebo úředně ověřený písemný souhlas uživatele bytu k přihlášení, který je možno podepsat přímo na ohlašovně městského úřadu.

Ostatní informace vám poskytneme na matrice městského úřadu (budova školní jídelny, 1.patro, Turpišova ul. 407), kde jsou současně tyto doklady vyřizovány.

 

Volby 2000 do krajského zastupitelstva již tento měsíc

Od 1.1.2000 máme v naší republice zřízeno nové krajské uspořádání. Aby tyto kraje mohly naplno plnit funkci, ke které byly zřízeny, Parlament ČR přijal zákon č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů. Prezident republiky vyhlásil volby na neděli 12.listopadu 2000. Volit se tedy bude pouze v jednom dni, a to od 8.00 do 22.00 hodin.
Samozřejmě že zákon počítá i se spoluúčastí obcí. Tak např. jedním z prvních úkolů všech obecních úřadů byla povinnost zveřejnit počet členů zastupitelstva kraje. Jen pr
o úplnost uvádíme, že počet členů zastupitelstva kraje Libereckého je 45.
Další povinností starostů pověřených obecních úřadů bylo sdělit okresnímu úřadu jména pracovníků, kteří budou pověřeni činností na úseku voleb v rámci územního obvodu pověřeného obec
ního úřadu. Co to znamená v praxi ? Znamená to, že do Chrastavy půjdou výsledky jak ze zdejších okrskových volebních komisí (OkVK), tak i z OkVK celého pověřeného území - z Bílého Kostela n.N., Kryštofova Údolí, Nové Vsi, Mníšku a Oldřichova v Hájích.
Souč
ástí příprav je i nezbytná kontrola správnosti stálého seznamu voličů ze strany městského úřadu..
V současné době jsou již podány kandidátní listiny jednotlivých zaregistrovaných stran, a politické strany a hnutí již delegovaly členy a náhradníky do okrsko
vých volebních komisí. Máme již také určeny zapisovatele jednotlivých okrskových volebních komisí.
Proběhlo již i 1.zasedání OkVK a v dalším termínu i školení předsedů, místopředsedů a zapisovatelů OkVK. Starosta města vydal, v souladu se zákonem, oznámení
o době a místě konání voleb (uvádíme jako samostatný dokument na jiném místě tohoto čísla). V době, kdy čtete tyto řádky, již probíhá distribuce hlasovacích lístků voličům, a to jak možným vyzvednutím ze strany voličů v dnech, tak samotnou distribucí do poštovních schránek občanům.
Hlasovací lístky je možné vyzvednout ve čtvrtek 2.11. a v pátek 3.11. od 8.00 do 17.00 hodin a v sobotu 4.11.2000 od 8.00 do 12.00 hodin ve staré zasedací místnosti Městského úřadu v Chrastavě (náměstí 1.máje 1, vchod z náměstí
).

 

Sčítání lidu, domů a bytů bude počátkem roku 2001

Podle zákona č. 158/1999 Sb. bude na celém území České republiky provedeno sčítání
lidu, domů a bytů k 1.březnu 2001.
Toto sčítání organizuje, řídí a koordinuje Český statistický úřad, který jeho přípravu a provedení zabezpečuje ve spolupráci s obcemi, okresními úřady a dalšími orgány státní správy. V této souvislosti mají obce některé povinnosti dle § 20 zmíněného zákona.
Tak např. jedním ze základních úkolů bylo určit osoby, popř. útvar, které pov
edou agendu sčítání a budou odpovědné za včasné plnění jednotlivých úkolů sčítání v obci. Do prosince 2000 musí dále proběhnout aktualizace seznamu domů v obci v návaznosti na změny v číslování domů a objektů. Úkolem obce ja také upozornit v období před sčítáním vlastníky domů na povinnost označit budovy číslem určeným obcí (dle zákona č. 128/2000 Sb.).
Obec podává také návrhy okresnímu pracovišti ČSÚ na jmenování sčítacích komisařů a revizorů (tzv. sčítacích orgánů). Tak jako při minulém sčítání bude městs
ký úřad potřebovat pro provedení sčítání spolupráci z řad občanů, kteří se budou moci zúčastnit ve funkcích sčítacích komisařů. Bude se jednat o práci zejména v terénu a samozřejmě za úplatu (bližší informace k funkci sčítacího komisaře uvádíme na jiném místě tohoto čísla).

Za Kancelář starosty: Helena Valdmanová, matrika
Oldřich Němec, vedoucí KS

 

Revoluční ulice

Chtěl bych seznámit občany se stavem rekonstrukce Revoluční ulice a vůbec s vývojem a postupem prací v této ulici.
Na začátku celé akce byl záměr takovýto:
Odstranit nemocné stromy, položit novou splaškovou kanalizaci, stávající jednotnou kanalizaci po částečných opravách zprovoznit jako dešťovou, provést rekonstrukci celé komunikace včetně podkladních vrstev a rekonstrukci chodníků. Po zahájení
prací firmou Integra se začalo ukazovat, jak složitá akce to bude. Podkladní geologické vrstvy jsou jílovité, hladina spodní vody je vysoko. V části ulice je v podloží i vrstva zvodnělé rašeliny. Předpoklad, který potvrdila i kamerová prohlídka, že stávající jednotná kanalizace je po opravě schopná plnit funkci dešťové, se ukázal jako špatný. Navíc i stávající vodovod, nebyl vzhledem ke svému stání, schopen odolávat stavební činnosti. Množily se jeho poruchy. Hrozilo, že po provedení komunikace budou poruchy vodovodu pokračovat a dešť. kanalizace bude málo funkční. Město se rozhodlo k razantnímu řešení. Vybuduje se nová dešťová kanalizace a nový vodovodní řad včetně přípojek. Jen toto řešení dává záruku, že nebude v dohledné době nutné novou komunikaci rozkopávat.
A jak je naplánována akce časově. Původní ukončení bylo v září 2000. Vzhledem k tomu, že se finanční objem prací takřka zdvojnásobil, muselo se to projevit i v délce realizace. V dodatku ke smlouvě o dílo se dodavatel Integra, a. s. zavázal, dokonč
it obě kanalizace, vodovod včetně přípojek a novou komunikaci do konce listopadu a chodníky do konce roku.
Oba tyto termíny však může komplikovat počasí. Jedná se zejména o provedení poslední pojízdné vrstvy živice.
Co je však jisté, že po ukončení celé re
konstrukce bude Revoluční ulice opět jednou z nejhezčích v Chrastavě.

Ing. Jiří Fix, vedoucí investičního oddělení

 

O z n á m e n í

o době a místě konání voleb do zastupitelstva kraje

Starosta města Chrastava podle § 27 zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů,

o z n a m u j e :

1. Volby do zastupitelstva kraje Libereckého
se uskuteční dne 12.listopadu 2000 od 8.00 do 22.00 hodin.

2. Místem konání voleb

ve volebním okrsku č. 1
je volební místnost - zasedací místnost Městského úřadu, nám. 1.máje 1, Chrastava
pro voliče podle místa, kde jsou přihlášeni k trvalému pobytu (v ulicích):
Bílokostelecká, Cihlářská, Liberecká, Luční, Malá Kostelní, Muzejní, Nádražní, Pobřežní, Polní, Revoluční, Sedmidomská, Soudní, T
urpišova, Větrná, Žitavská

ve volebním okrsku č. 2
je volební místnost - budova Základní školy, nám. 1.máje 228, Chrastava
pro voliče podle místa, kde jsou přihlášeni k trvalému pobytu (v ulicích):
Alšova, Bezručova, Družstevní, Frýdlantská, Hřbitovní, Kostelní, Loudátova, Mlýnská, Mostní, nám. 1.máje, Richtrův vrch, Spojovací, Sportovní, Školní, Vysoká, Víska, Vítkovská, Víta Nejedlého

ve volebním okrsku č. 3
je volební místnost - Dům hasičů, Nádražní 203, Chrastava
pro voliče podle místa, kde jsou přihlášeni k trvalému pobytu (v ulicích, k.ú.):Andělohorská, Barandov, Andělská Hora, Lipová, Ještědská, Na Hůrce, Nový Domov, Tovární

ve volebním okrsku č. 4
je volební místnost - Společenský klub, Střelecký vrch 537, Chrastava
pro voliče podle místa, kde jsou přihlášeni k trvalému pobytu (v ulicích):
Střelecký vrch, Textilanská

ve volebním okrsku č. 5
je volební místnost - budova knihovny, Vítkov 33, Chrastava
pro voliče podle místa, kde jsou přihlášeni k trvalému pobytu (v k.ú.):
Dolní Vítkov, Horní Vítkov

3. Voliči bude umožněno hlasování poté, kdy prokáže svoji totožnost a státní občanství České republiky (občanským průkazem nebo cestovním pasem České republiky). Neprokáže-li uvedené skutečnosti stanovenými doklady, nebude mu hlasování umožněno.

4. Voliči budou dodány 3 dny přede dnem konání voleb hlasovací lístky.
V den voleb volič může obdržet hlasovací lístky i ve volební místnosti.

5. K zajištění pořádku a důstojného průběhu hlasování ve volební místnosti je každý povinen uposlechnout pokynů předsedy okrskové volební komise. Jeho pokyny jsou závazné pro všechny přítomné.

6. Každý volič se musí před hlasováním odebrat do prostoru určeného pro úpravu hlasovacích lístků, jinak mu okrsková volební komise hlasování neumožní.

Mgr. Petr M e d ř i c k ý - starosta města

 

NOVÉ POVINNOSTI PODNIKATELŮ

Dle čl. VI bodu 15. zák. č. 356/1999 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, je každý podnikatel, který získal živnostenské oprávnění přede dnem účinnosti tohoto zákona, povinen do 1.3.2001 oznámit živnostenskému úřadu údaje o svém místě podnikání, sídle nebo organizační složce zahraniční osoby umístěné na území České republiky, pokud tyto údaje živnostenský úřad nemá z předcházejících řízení.
Oznamovací povinnost ve smys
lu tohoto ustanovení se vztahuje i na podnikatele, kterým byl vydán průkaz živnostenského oprávnění přede dnem účinnosti tohoto zákona a právo provozovat živnost jim vzniklo až zápisem do obchodního rejstříku provedeným po účinnosti tohoto zákona.
Živnoste
nský úřad provede změnu průkazu živnostenského oprávnění do šesti měsíců ode dne oznámení uvedených údajů.
Dále je podnikatel, který získal živnostenské oprávnění přede dnem účinnosti tohoto zákona, povinen živnostenskému úřadu ve stejné lhůtě, tj. do 1.3.
2001, doložit doklady o vlastnickém nebo jiném právu k objektům nebo místnostem, v nichž je umístěno sídlo, místo podnikání (liší-li se místo podnikání od bydliště) nebo organizační složka zahraniční osoby umístěné na území České republiky. Takovým dokladem může být například nájemní smlouva mezi majitelem objektu a podnikatelem, výpis z katastru nemovitostí osvědčující vlastnictví nemovitosti, souhlas majitele nemovitosti s umístěním sídla nebo místa podnikání nebo organizační složky v jeho nemovitosti.
Ta
to povinnost se vztahuje též na podnikatele, kterým byl vydán průkaz živnostenského oprávnění přede dnem účinnosti tohoto zákona a právo provozovat živnost jim vzniklo až následným zápisem do obchodního rejstříku po účinnosti tohoto zákona.
Za nesplnění té
to povinnosti může být podnikatel sankcionován, a to buď pozastavením nebo zrušením provozování živnosti dle § 58 odst. 3, nebo uložením pokuty do výše 100.000,-- Kč dle § 65 odst. 1 písm. c) zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů.
/ŽÚ/

 

SPORTOVEC CHRASTAVY 1999/ 2000

Zveme občany Chrastavska na vyhlášení výsledků IV. ročníku ankety Sportovec Chrastavy. V minulých číslech měsíčníku Chrastavské listy byli zveřejňováni nominovaní sportovci, kolektivy, družstva, účastníci síně slávy a též i ankení lístky. Letošní ankety (nominováno bylo kolem 150 jednotlivců a kolektivů) se zúčastnilo 254 občanů. Vyhlášeni budou vždy první čtyři sportovci v každé z 19 kategorií. Večerem nás bude již tradičně provázet sportovní komentátor pan Mgr. Jaroslav Suchánek, hudební doprovod zajistí skupina Paroháči. S vámi, občany Chrastavska, se těšíme na shledanou v pátek 3. listopadu 2000 v 17 hodin v kině.
Letošní čtvrtý ročník ankety Sportovec Chrastavy pro vás připravili za městské zastupi
telstvo Ing. M. Canov, za Společenský klub Chrastava Z. Šimek a za místní kino pan Kaněra.
Dobrou zábavu přeje Zd. Šimek

 

SPOLEČENSKÝ KLUB informuje....

Na měsíc LISTOPAD připravujeme zábavný pořad pro dospělé - hudba/ kouzelník/ občerstvení. Také bychom chtěli uspořádat koncert vážné hudby v podání smyčcového kvarteta místních hudebníků. Sledujte vývěsní tabule, plakátnice a rozhlas, kde se dozvíte přesné termíny těchto akcí. Také začaly i oblíbené zájezdy do Divadla F.X.Šaldy v Liberci. V říjnu jsme navštívili Malé divadlo - romantickou komedii Sylvie. Na listopad zajišťujeme vstupenky do F.X.Šaldy na operu G. Pacciniho Turandot.
V sobotu 2. prosince 2000 se bude konat odpoledne benefiční koncert Chrámového sboru z Hrádku nad Nisou dirigenta Rolfa Bartos
che. Průvodním slovem program doprovodí Vojtěch Ron, člen Divadla F. X. Šaldy. Koncert pořádáme ve spolupráci s místní charitou. Na neděli 3. prosince připravujeme pro děti MIKULÁŠSKÝ pořad s kouzelníkem. Rodiče budou mít možnost předat dárky dětem prostřednictvím Mikuláše. Hrát bude skupina Paroháči. V polovině prosince plánujeme vánoční dětský koncert ve spolupráci s paní Kollmanovou, paní Fiedlerovou a p. Boudou.

Z. Šimek

 

Zprávy z kolové

EUROLIGA 2000
V letošním roce proběhl již 8. ročník této soutěže. Přestože jsme si v tomto roce nemohli podat žádost o finanční dotaci z Phare Euroregionu Nisa tak jako po 2 roky předtím, neboť jsme neměli k německému partnerovi ještě partnera z Polska (v Polsku se kolová nehraje), soutěž proběhla a za pomoci finančních prostředků přidělených Městem a OkÚ jsme se zúčastnili i soutěží v SRN a mohli jsme věnovat i ceny za nejlepší umístění.
Celkově obsadil Spartak Chrastava 2. místo s 55 získanými body za německým Löbau se 75 body, třetí skončil Leutersdorf s 41 body , čtvrtá Lokomotiva Liberec s 21 body a páté místo obsadili závodníci z Obercunnersdorfu se 6 body. Žáci se umístili celkově rovněž na 2. místě, a to dvojice Dalibor Hodaň Miroslav Bárta. Naše druhá dvojice žáků Ladislav Zikmund Martin Malý skončila na 6. mí
stě. Dorostenci Roman Havle Pavel Matuškovič obsadili také 2. místo, když na 1. místě se umístili závodníci z Löbau (SRN). Naše druhá dvojice dorostenců Daniel Fadrhonc František Rusek skončila také na 6. místě. Ve finále mužů v Obercunnersdorfu zvítězila naše dvojice Filip Cesar Michal Jelínek. Druhá skončila Lokomotiva Liberec a až na třetím místě závodníci z Löbau. Naše druhá dvojice Martin Rusnák a Robert Leško skončila na 7. místě. V celkovém hodnocení mohu prohlásit, že naši závodníci byli opět úspěšní.

ČECHY, SASKO a ostatní
Během prázdnin jsme 29. července uspořádali přátelský mezinárodní turnaj mužů, kde jsme pozvali na oplátku sportovce z Mindelheimu u Mnichova, kteří nás v minulém roce pozvali na jejich mezinárodní turnaj (SRN, Rakousko, Švýcarsko a ČR). Do Chrastavy přijely z Mindelheimu 2 dvojice a doprovod, přijeli už v pátek, ubytováni byli v motelu Zámeček. Turnaj se konal v sobotu odpoledne, odjížděli až v neděli. Snažili jsme si jim věnovat po celou dobu jejich pobytu, provedli jsme je po
Chrastavě, viděli všechna muzea včetně Führichova domu, v sobotu po turnaji bylo přátelské posezení , v neděli výlet do Kryštofova Údolí a na Ještěd. Přestože se na Ještědu počasí zrovna nevyvedlo, měli jsme snahu ukázat jim to nejzajímavější, co u nás máme. V turnaji obsadila 1. místo Lokomotiva Liberec 1, druhé místo Mindelheim 1, třetí místo naši Petr Mácha - Vlastimil Kovář, čtvrtí Filip Cesar Michal Jelínek, pátí Martin Celler Tomáš Brodský a na 6. místě druhá dvojice Mindelheimu. Naši noví přátelé odjížděli, doufejme že spokojeni, v neděli kolem poledne zpět domů. Na příští rok jsme dostali pozvání zase my k nim.
Během měsíce září byl odehrán 8. ročník turnaje Severní Čechy Sasko, ve kterém v letošním ročníku celkově za všechny kategorie zvítězili spo
rtovci Saska. Dále jsme byli hosty Sokolu Zlín, kde se konal mezinárodní turnaj mužů za účasti 9 mužstev, ve kterém nás reprezentovala dvojice Petr Mácha Michal Jelínek. Při velké konkurenci se umístila na pěkném 3. místě za Nezamyslicemi 1 a druhým Zlínem.

Nyní bych se rád zmínil o turnajích, které pořádal náš oddíl. Jednak to byl Podzimní turnaj mužů 7. října, kde za účasti 7 mužstev obsadila naše dvojice Filip Cesar Michal Jelínek 4. místo a druhá dvojice mužů, za které poprvé hráli bývalí dorostenci Roman Havle Pavel Matuškovič, skončila na 7. místě. Je to pro ně první zkušenost, doufejme a přejme jim úspěšný start do dalších turnajů. Hned 8. října se hrál Podzimní turnaj mužů v Liberci, naše dvojice Martin Celler Tomáš Brodský obsadila rovněž 4. místo.

Pro dorostence se konal Podzimní turnaj dorostu 7. října v Liberci, kde za účasti celkem 12 mužstev skončila naše dvojice Michal Fadrhonc František Rusek na pěkném 4. místě, když hrála o třetí místo se Šitbořicemi a prohrála na trestné údery. Naše dvojice skončila za ICC Brno, S. Zlín a S. Šitbořice. O den později se tento turnaj konal u nás v Chrastavě ve stejném složení a zde naši skončili pátí.
Ještě se vrátím k žákům, kteří pokračovali v Českém poháru žáků jednak v Liberci 21. října, kde naše dvoji
ce Martin Malý Dalibor Hodaň obsadila 3. místo, dvojice Miroslav Bárta Ladislav Zikmund 4. místo, Jan Loučka Jan Novotný byli osmí a naše čtvrtá dvojice Vítězslav Košlík Petr Broz skončila devátá.
Hned druhý den se konal stejný turnaj v Chrastavě, kde za S
vitávkou 2 a Svitávkou 1 skončili naši Martin Malý Dalibor Hodaň opět na pěkném 3. místě a Miroslav Bárta Ladislav Zikmund byli čtvrtí, Jan Novotný Vítězslav Košlík sedmí a Jan Loučka Marek Zikmund devátí (po zranění Marka dohrával Petr Broz). Pro tato naše dvě nová družstva žáčků to byla první velká zkušenost do budoucna.


Celler Ladislav


INFORMACE ČESKÉ POŠTY a.s.

Proč nejsou naši zákazníci vázáni na jednu poštu

S rozvojem moderní poštovní technologie dochází v poslední době ke značným změnám ve způsobu poskytování služeb. Jejich cílem je zejména zvýšení kvality služeb, zrychlení dopravy zásilek, zvýšení jejich bezpečnosti a v neposlední řadě i zpřístupnění našich služeb širšímu okruhu zákazníků.
To je možné mimo jiné i odstraněním vázanosti našich zák
azníků na jedné poště většinou v místě bydliště. Naši zákazníci jistě pamatují např. pravidelnou platbu "inkasa" (sdružené inkaso plateb obyvatelstva neboli SIPO), kdy do patnáctého dne každého měsíce bylo třeba navštívit poštu v místě bydliště, často vystát frontu u přepážky a provést úhradu.
Dnes je platební doklad "inkaso" (SIPO-AV) dotučen pravidelně na začátku měsíce do domovní schránky a úhradu je možno provést na kterékoliv poště, kterých 3400 v České republice. Pokud ovšem zákazník nezvolí pohodlněj
ší způsob bezhotovostní úhrady např. prostřednictvím postžirového účtu Poštovní spořitelny.
Podobně tomu je dnes s výplatou peněz v hotovosti, dříve prováděné poštovními doručovateli, ovšem pouze v těch případech, kdy byl adresát zastižen doma. Ve většině
případů však poštovní poukázka končila opět na poště v místě bydliště, kam byl adresát nucen dojít.
Moderní řešení prostřednictvím poštovních poukázek "B" (např. výplata sociálních dávek, dětských přídavků apod., které jsou doručovány do domovních schránek
, umožňuje výplatu na kterékoliv poště, např. v místě pracoviště.
Ani důchodci již nemusí čekat na důchod doma nebo chodit na nejbližší poštu. Převodem důchodu na postžirový účet získají možnost bezhotovostní úhrady plateb a výběru peněz na všech poštách,
např. prostřednictvím oblíbené maxkarty. Ta je kombinací elektronické platební karty pro výběry peněz ve všech bankomatech a čipové karty, sloužící ke vkladům, výběrům a bezhotovostním operacím na poštách.
Všechny tyto změny jsou podmíněny hromadným nasazo
váním výpočetní techniky, kterou jsou již vybaveny téměř všechny pošty, jichž je v okrese Liberec a jablonec nad Nisou dohromady 83.
V současné době nabízíme několik řešení, jak získat zásilky, které nemohou být doručeny pro nepřítomnost adresáta. Jednou z
možností je zmocnění k přijímání zásilek, kromě zásilek do vlastních rukou. V případě, že se adresát zdržuje delší dobu mimo svou adresu, je vhodné využít služby dosílka na zvolenou adresu. Pokud by adresátovi vyhovoval jiný termín doručení zásilky, je možno požádat o opakované doručení zásilky.
Věříme, že zavedené změny přispějí k větší spokojenosti našich zákazníků.
Ing. Josef Polreich, ředitel Ov Liberec

 

Rozšíření rozsahu provozu na hraničním přechodu NOVÉ MĚSTO POD SMRKEM

Referát dopravy Okresního úřadu Liberec obdržel prostřednictvím Celního ředitelství Ústí nad Labem sdělení o výměně diplomatických nót mezi ČR a Polskou republikou, ve kterých byl potvrzen souhlas s rozšířením provozu o autobusy na hraničním přechodu Nové Město pod Smrkem - Czierniava Zdrój dnem 1. října 2000.
Ing. S. Jakešová

 

Sčítání lidu, domů a bytů 2001

Podle zákona č. 158/1999 Sb., o sčítání lidu, domů a bytů v roce 2001, bude na celém území České republiky provedeno sčítání lidu, domů a bytů k 1.březnu 2001.
Sčítání lidu, domů a bytů podle § 16 uvedeného zákona organizuje, řídí a koordinuje Český statistický úřad, který jeho přípravu a provedení zabezpečuje ve spolupráci s obcemi, okresními úřady a dalšími orgány státní správy.

Kdo může být sčítacím komisařem a revizorem
Jedním z úkolů obcí je ve spolupráci s občany navrhnout sčítací komisaře a revizory. Sčítací komisaři provádějí vlastní sčítání v jednotlivých sčítacích obvodech, sčítací revizoři řídí práci sčítacích komisařů. Sčítací komisaře a revizory jmenuje Český statistický úřad (ČSÚ) na návrh obcí.
Do funkce sčítacích komisařů a revizorů mohou být jmenovány podle výše uvedeného zákona fyzické osoby s trvalým pobytem na území ČR, které jsou starší 18 let, jsou bezúhonné a mají způsobilost k právním úkonům v plném rozsah
u. Obce musí dbát, aby šlo o osoby poskytující záruky řádného plnění funkce, se slušným vystupováním a se schopností komunikovat s lidmi. Výhodou je znalost situace v místě sčítání, i když trvalé bydliště v místě sčítání není podmínkou. Sčítací komisaři by měli mít zkušenosti i s administrativními pracemi. S ohledem na náročnost práce je třeba přihlédnout i k fyzickým schopnostem uchazečů. Obdobné předpoklady by měli splňovat i sčítací komisaři.
Kromě sčítacích komisařů a revizorů budou navrženi i náhradníc
i - v menších obcích bude určen 1 náhradník na 4-5 sčítacích komisařů a revizorů, ve větších obcích a městech jeden náhradník na 6-8 sčítacích komisařů a revizorů.

Rozsah práce a odměna
Činnost sčítacích orgánů bude stanovena příslušnými instrukcemi ČSÚ, které budou vydány do konce roku 2000. Práce sčítacích komisařů bude časově poměrně náročná (zhruba od začátku února do poloviny března 2001 cca 120 až 140 hodin). Je proto nutné, aby případní zájemci si uvědomili rozsah práce.
Za práci spojenou s proveden
ím sčítání přísluší každému sčítacímu komisaři a revizorovi odměna, která bude stanovena podle rozsahu provedené práce (počtu sečtených domů, bytů a osob, velikosti sčítacího obvodu) a kvality předaných sčítacích materiálů.

Školení a slib mlčenlivosti
Plán školení s přesným stanovením počtu, místa, dne a hodiny konání vypracuje okresní úřad spolu s okresním pracovištěm ČSÚ, a to nejpozději do 14.1.2001. Plán bude obsahovat jmenovitě pracovníky okresního úřadu a okresního pracoviště ČSÚ, kteří budou školení zabezpečovat.
Po provedeném školení sčítací komisaři a revizoři složí předepsaný slib mlčenlivosti do rukou pověřeného pracovníka okresního pracoviště ČSÚ, uzavřou s ČSÚ pracovní smlouvu, obdrží Průkaz sčítacího komisaře (revizora) a obdrží sumarizační a
evidenční tiskopisy a jiné materiály.
Přehled hlavních úkolů sčítacích komisařů a revizorů
Hlavní úkoly sčítacích komisařů
- prostudování instrukcí
- účast na školení
- součinnost s městským úřadem
- kontrolní obchůzka sčítacího obvodu, předání propagačníc
h materiálů a propočet potřeby tiskopisů
- první návštěva (rozdávání tiskopisů, poskytnutí informací k vyplňování tiskopisů), v některých bytech opakovaně
- vyhledání a návštěva majitele nebo správce domu a předání domovního listu
- vyplnění domovního list
u v případech, kdy není správce domu a nelze zjistit majitele domu
- druhá a další návštěva, vyzvednutí tiskopisů a jejich kontrola
- zjištění údajů o neobydlených bytech, vyplnění bytových listů za tyto byty
- zjištění údajů o dlouhodobě nepřítomných, ale
trvale hlášených osobách a o osobách opakovaně nezastižených
- zápis identifikačních a kontrolních znaků na tiskopisy
- zpracování souhrnů údajů pro předběžné výsledky
- vytřídění tiskopisů za dočasně přítomné osoby
- kompletace a uspořádání materiálu, př
edání sčítacímu revizorovi ke kontrole

Hlavní úkoly sčítacích revizorů
- prostudování instrukcí
- účast na školení
- součinnost s městským úřadem
- kontrolní obchůzky
- kontrola práce sčítacích komisařů, spolupráce se sčítacími komisaři
- postupné přebírání sčítacích tiskopisů od komisařů
- revize sčítacího materiálu
- dodatečné sečtení osob
- kontrola a sumarizace předběžných výsledků za revizní obvod
- předání tiskopisů za revizní obvod okresnímu pracovišti ČSÚ
- vyhodnocení činnosti sčítacích komisařů,
zpracování podkladů pro jejich odměny

Kde se případní zájemci přihlásí ?
Odpovědným útvarem za naše město, který bude sčítání lidu, domů a bytů zastřešovat po stránce organizačně-technické, je Odbor Kancelář starosty MěÚ.

Zájemci z řad veřejnosti, kteří by se chtěli aktivně zúčastnit sčítání v roce 2001 jako sčítací komisaři a splňují výše uvedené požadavky, nechť se osobně přihlásí nejpozději do 30. listopadu 2000 na sekretariátě Městského úřadu v Chrastavě u vedoucího Kanceláře starosty (v případě nepřítomnosti vyřídí první kontakt se zájemci sekretariát MěÚ).

Podle pokynů ČSÚ připravil Oldřich Němec


MĚSTO CHRASTAVA - ZÁMEČEK Chrastava, s. r. o.

Podmínky pro přidělení bytu Bílokostelecká 50
Bytový dům v Chrastavě, Bílokostelecká 50, je podílovým spoluvlastnictvím společnosti Zámeček Chrastava, s. r. o. a Města Chrastavy. Spoluvlastníci si vyhrazují právo převést vlastnictví objektu nebo příslušného podílu na druh
ého spoluvlastníka nebo třetí osobu.
Spoluvlastníci budou pronajímateli bytů v uvedeném objektu. Podmínkou pro přidělení bytu je poskytnutí půjčky ve výši 1500,-- Kč/m2 podlahové plochy bytu ve prospěch spoluvlastníků (vlastníka) objektu k zajištění úhrad
y části nákladů spojených s rekonstrukcí objektu na bytový dům. Půjčka je splatná při ukončení nájmu bytu (do 60 dnů po vyklizení a předání bytu), nejpozději však do 20-ti let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí. Úroky z poskytnuté půjčky budou stanoveny ve výši nájemného za vybavení bytu a hrazeny formou zápočtu za tuto část nájemného.

I. Podlahové plochy bytů
1.01 3+0 74,40 m2
1.02 1+1 45,82 m2
1.03 1+2 66,51 m2
2.04 1+3 71,75 m2
2.05 2+0 44,70 m2
2.06 2+0 49,60 m2
2.07 1+0 33,75 m2
3.08 1+3 62,80 m2
3.09 3+0 62,80 m2
3.10 2+0 43,30 m2

Podlahové plochy bytů budou upřesněny po dokončení rekonstrukce objektu. Rozhodující pro stanovení výše půjčky a nájemného jsou skutečné podlahové plochy.

II. Forma přidělení bytu
Nájemní smlouva na dobu neurčitou.

III. Kritéria pro přidělení bytu
Poskytnutí půjčky.
Kritéria pro přidělování bytů a přístřeší v majetku města, v platném znění.

IV. Ceny a platební podmínky
1) Nájemné ve výši věcně usměrňovaného základního měsíčního nájemného (trojnásobek maximálního základního nájemného v souladu s vyhl. č. 176/1993 Sb., v platném znění, v r. 2000 3x 13,56 Kč/m2 ), nájemné za vybavení bytu ve výši maximálního měsíčního nájemného za vybavení bytu, meziroční úpravy nájemného v souladu s obecně závaznými
právními předpisy.
2) Půjčka ve výši 1500,-- Kč/1 m2 podlahové plochy bytu, poskytnutí při uzavření nájemní smlouvy (před převzetím bytu).

V. Rozhodnutí o přidělení bytu
O přidělení bytu rozhodují orgány města v souladu s čl. III. odst. 1 Kritérií pro přidělování bytů a přístřeší v majetku města po projednání se zástupcem společnosti Zámeček Chrastava, s. r. o. (spoluvlastníkem objektu).

O přidělení bytů bude rozhodnuto v termínu 20. 11. 2000, další přidělení bude realizováno průběžně.
Podlahovými plochami bytů se rozumí podlahové plochy všech místností bytu včetně místností, které tvoří příslušenství bytu.
Pro účely výpočtu nájemného budou stanoveny podlahové plochy bytů ve smyslu vyhlášky č. 176/1993 Sb., v platném znění.

VI. Účinnost
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 23. října 2000. Počínaje tímto dnem je možno podávat žádosti o přidělení uvedených bytů, prostřednictvím Odboru pro záležitosti občanů MěÚ Chrastava. Dosud podané žádosti o přidělení bytu se nepovažují za žádosti podané dle těchto podmínek. Žádosti po projednání v termínu 20. 11. 2000 je nutno doručit nejpozději 17. 11. 2000.

Ing. Jan Imlauf, jednatel, Zámeček Chrastava, s. r. o.

Mgr. Petr Medřický, starosta města

 

Cenový sazebník

pro výuku v tanečních kurzech ve Společenském klubu

č. 6/2000

Městská rada v Chrastavě schválila dne 27. 9. 2000 tyto poplatky za výuku v tanečních kurzech Společenského klubu na Střeleckém vrchu:

I.
Sazby poplatků

Za každou vyučovací hodinu (45 minut) ......................................... 25,-- Kč

II.
Další ustanovení

Žák (u neplnoletého žákův zákonný zástupce) tanečního kurzu se přihlašuje u vedoucího Společenského klubu. Podepsáním přihlášky se zavazuje dodržovat podmínky na přihlášce uvedené. Text přihlášky v souladu s tímto ceníkem vypracovává vedoucí Společenského klubu.

Tento sazebník nabývá účinnosti dnem 27. 9. 2000.

Ing. Michael Canov, zástupce starosty města

Mgr. Petr Medřický, starosta města

 

Obecně závazná vyhláška města Chrastavy
č. 2/2000,
kterou se mění vyhláška č. 1/98 o zimní údržbě místních komunikací a průjezdnosti silnic

Čl. III.

"Úseky místních komunikací, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje schůdnost a sjízdnost odstraňováním sněhu a náledí" se mění takto:
Za větou: "Pro malý dopravní význam a pro omezené technické a ekonomické možnosti nebudou v zimním období udržovány tyto m
ístní komunikace a chodníky:" se v následujícím odstavci nahrazují názvy:
- Stará Ještědská od sv. Jana č. p. 596 na Andělskou Horu k č. p. 285
- od křižovatky sv. Jan směr vodojem
- 1c Vítkov - VIKO Textil k č. p. 71
názvem:
- Stará Ještědská od sv. Jan
a č. p. 596 na Andělskou Horu k č. p. 285

Čl. V.

Zní takto:
"Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 21. října 2000."

V Chrastavě dne 27. 9. 2000

Ing. Michael Canov, zástupce starosty města

Mgr. Petr Medřický, starosta města

VOLBY 2000

MO ČSSD informuje ...

Proč volby do krajského zastupitelstva ?
Česká strana sociálně demokratická předložila v minulých dnech občanům program rozvoje Libereckého kraje, který je zřízen od 1.1.2000. Od ledna 2001 se naplní funkčnost kraje listopadovými volbami a zřízením krajských úřadů. Zřízením krajských samospráv sleduje ČSSD naplnění Ústavy České republiky, urychlení integrace
do Evropské unie, která vychází z principu samosprávných regionů, a dále plní také svůj volební slib přiblížit veřejnou správu k občanům.
Kandidáti ČSSD do krajského zastupitelstva přijímají osobní odpovědnost za plnění volebního programu, a to v rozsahu j
im udělené důvěry dle výsledku voleb. Pro jeho plnění v zájmu všech obyvatel kraje je proto nezbytná i podpora vyjádřená účastí a hlasováním občanů ve volbách. Chceme a s Vaší podporou dokážeme, aby se lidem v kraji žilo lépe. ČSSD prokázala, že plní volební sliby, vyvedla republiku z hospodářské krize, ochránila občany před ztrátou životních a sociálních jistot, finančních úspor, inflací a zavedla zemi na cestu do Evropské unie. Samospráva je nejpřirozenější formou demokracie, nebylo by proto dobré naslouchat těm a podporovat ty, kdož byli proti zřízení krajských samospráv nebo vyslovují pochybnosti nad naší cestou do Evropské unie. Plné členství v ní není možné bez samosprávných a dynamicky se rozvíjejících krajů.

Proč jít k volbám ?
Část kompetencí ministerstev a okresních úřadů přejde od 1.1.2001 na orgány kraje. Do 31.12.2002 skončí činnost okresní úřady a předají své kompetence částečně orgánům kraje, částečně pověřeným městům a obcím. Je snahou, aby občané měli k vyřízení svých záležitostí u pověřených měst a obcí co nejblíže svému bydlišti.
K čemu potřebujeme orgány kraje - krajské zastupitelstvo a krajský úřad, když jsme se bez nich obešli deset let ? Nenarostou výdaje, byrokracie, nebudou zasahovat do činnosti obcí ?
Skutečně jsme byli nuceni ž
ít po deset let bez krajů. V roce 1990 vznikla na úrovni obcí samospráva. Naše země však byla dále centralisticky řízena. Pro pravicové vlády bylo snazší ovládat z Prahy více jak 6000 obcí. Úředníci stále více rozhodovali o detailních záležitostech bez znalosti skutečného stavu věci. Místo řešení strategických otázek rozvoje státu se ministerstva zabývala operativním řízením, neřešila koncepční legislativní záležitosti. Samospráva obcí tak byla v praxi stále více oklešťována, státní správa se vzdalovala občanům.
V Ústavě ČR je zakotveno zřízení krajských orgánů. Její nenaplnění by znamenalo brzdu vstupu do Evropské unie, protože ta vychází z principu samosprávných regionů i při realizaci dotační politiky.
Bylo nutné přistoupit k naplnění Ústavy ČR a tím k zř
ízení krajských orgánů, které budou v sobě spojovat samosprávu a státní správu. Z hlediska samosprávy nebude kraj nadřízen obcím, bude řešit jen to, co obce vyřešit nemohou a stát řešit nemá. Jde o takové oblasti, jako školství, zdravotnictví, kultura, dopravní obslužnost, životní prostředí, rozvoj kraje, spolupráce krajů uvnitř republiky, spolupráce přeshraniční apod.
Rozhodnutí týkající se kraje budou přijímat členové krajského zastupitelstva. Ti budou také rozhodovat o hospodaření s majetkem kraje. Rozpočet kraje bude značný, jeho objem se odhaduje na několik desítek miliard Kč.
Jít k volbám znamená, že chceme své věci vzít do svých rukou, že chceme ovlivňovat život v kraji, kde žijeme. Jít volit znamená vybrat si stranu a její kandidáty na členy krajskéh
o zastupitelstva. Vybírat takové, o kterých víme, že budou umět hospodařit s majetkem kraje a finančními prostředky krajského rozpočtu a budou nás dobře zastupovat při správě věcí veřejných.
Seznamte se, prosím, s našimi kandidáty do krajského zastupitelst
va v přiložené tiskovině.

Kandidáti do krajského zastupitelstva Vás zvou k volbám !

Přijďte k volbám, volte č. 39, volte budoucnost svých dětí !


Chcete změnu ? Přijďte volit !
Po 40 letech se vrací do Liberce sídlo kraje, který byl velmi necitlivě a se všemi negativními důsledky zrušen v roce 1960. Nově vzniklý liberecký kraj je potřeba "rozjet".
Domníváme se, že naše problémy nelze řešit jinde, než právě zde a právě lidmi, kteří zde žijí a se zpětnou vazbou ke spoluobčanům.

Jednotlivé kraje si časem budou vzájemně výrazně konkurovat, tzn. že životní úroveň bude region od regionu rozdílná. Naše nabídka vychází z podrobné znalosti tohoto kraje, priorit jeho potřeb a zájmů jeho obyvatel.
Stále mezi námi převládá názor, že politika je pouze velká špína. Je však potřeba rozlišit mezi tzv. vysokou politikou a nově vznikající regionální politikou včetně té již zažité komunální.
Vysoká politika mnohé z nás stále více pře
svědčuje o tom, že jejím aktérům o normální smr-telníky vůbec nejde. Proto vám nabízíme neřešit naše problémy v pražských sekretariátech.

Chceme využívat legislativní iniciativy krajského zastupitelstva k takové úpravě zákonů, které povedou od současné centralizace do jednotlivých krajů a obcí.

Centralistické politické síly sází na to, že jejich skalní voliči přijdou zcela jistě a čím méně ostatních, tím lépe pro ně. Nedejme jim šanci ! Nenechme si vzít šanci ! Přijďme volit , přijďme si sami určit, kdo nás bude zastupovat, abychom všichni ! měli možnost podílet se co nejautentičtěji na správě věcí svých.

Jaroslav P A V L A S - předseda DRS

 

Vyhláška č. 1/1998

o zimní údržbě místních komunikací a průjezdnosti silnic
Změny: vyhláška č. 1/1999
vyhláška č. 2/2000

Úplné znění
Městská rada v Chrastavě podle § 24, § 45 písm. 1 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších změn a doplňků a na základě zmocnění v § 27 odst. 6 a 7 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, vydává obecně závaznou vyhlášku:

Čl. I

Rozsah, způsob a lhůty pro odstraňování a zmírňování závad ve schůdnosti na chodnících, které v zastavěném území hraničí se silnicí nebo místní komunikací, na nichž za škody jejichž příčinou byly závady ve schůdnosti, které vznikly znečištěním, náledím nebo sněhem, odpovídá vlastník sousední nemovitosti
a) Ve všech případech, kdy došlo k závadám ve schůdno
sti (spad sněhu, jakákoliv kluzkost chodníku atp.) v nočních hodinách, je vlastník sousední nemovitosti povinen provést odstranění sněhu z chodníku a provést posyp do 5.30 hodin ráno.

b) Při vzniku závad ve schůdnosti v průběhu dne je vlastník sousední nemovitosti povinen provést odstranění sněhu a posyp chodníků bez průtahů, pokud neprokáže, že nebylo v mezích jeho možností tuto závadu odstranit nebo zmírnit.

c) Jako posypový materiál se smí používat pouze písek a kamenná drť. Posypový materiál je možné zakoupit na technicko-správním odboru MěÚ Chrastava.
Posypový materiál jsou povinni si obstarat v dostatečném předstihu vlastníci sousedních nemovitostí na své náklady. Případné další řešení posypových materiálů podle situace ve městě.

d) V případech, kdy zbytky sněhu na chodnících během dne částečně roztají a lze předpokládat, že zbytky znovu v noci zmrznou (obdobně je tomu u stékající vody se střechy), je vlastník sousední nemovitosti povinen provést posyp chodníku večer, nejpozději do 19.00 hodin.

e) Dopravně důležité chodníky musí být udržovány v celé jejich délce a šířce, méně důležité chodníky v šířce nejméně 1,5 m, umožňuje-li to jejich stavební a technický stav.
Seznam dopravně důležitých chodníků je uveden v Plánu zimní údržby místních komunikací.

Čl. II

Rozsah, způsob a lhůty pro odstraňování a zmírňování závad ve schůdnosti na ostatních chodnících a na ostatních místních komunikacích a na průjezdních úsecích silnic
Tato problematika je obsahem Plánu zimní údržby místních komunikací, který vydává městská rada.
Tento plán je přílohou této obecně závazné vyhlášky.

Čl. III

Úseky místních komunikací, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje schůdnost a sjízdnost odstraňováním sněhu a náledí
Pro malý dopravní význam a pro omezené technické a ekonomické možnosti nebudou v zimním období udržovány tyto místní komunikace a chodníky:
Stará Ještědská od sv. Jana č. p. 596 na Andělskou Horu k č. p. 285;

Čl. IV

Kontrola zajišťování zimní údržby místních komunikací a sankce za porušení povinností vyplývajících z této obecně závazné vyhlášky, ze zákona č. 13/1997 Sb. a vyhlášky č. 104/1997 Sb.

a) Plnění povinností vyplývajících z této vyhlášky budou kontrolovat
- pracovníci pověření podle § 41 zákona č. 13/97 Sb., státním dozorem nad pozemními komunikacemi,
- kontrolní komise
- strážníci městské policie
- pracovníci uvedení v Plánu zimní údržby místních komunikací.

b) Sankce za porušení povinností vyplývající z této obecně závazné vyhlášky města budou ukládány fyzickým osobám podle zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích a právnickým osobám podle zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích.

Čl. V

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 21. října 2000.

Příloha: Plán zimní údržby místních komunikací

Ing. Michael Canov, zástuoce starosty města

Mgr. Petr Medřický, starosta města