
                                                                                                      
 
ČSAD Liberec a.s. za měsíce 
prosinec a leden neodjel minimálně 215 spojů, z toho podstatnou část na 
Chrastavsku (do Liberce, Hrádku nad Nisou, Vítkova a Andělské Hory). Pro 
srovnání ČSAD Česká Lípa za toto období odjel spoje všechny a BusLine neodjel 
spojů pět. Ze strany ČSAD jedna výmluva za druhou, především na nesjízdnost 
silnic a nemocnost řidičů. Co se týče nesjízdnosti, tak ohledně chrastavských 
linek zcela zodpovědně prohlašuji, že se jedná o čistokrevné lži, všechny linky 
sjízdné byly každý den, přesto se ještě 31. ledna 2017 podařilo ČSAD Liberec 
dostat absolutně nepravdivý výrok o „špatně protažené silnici“ do 
Andělské Hory i do vysílání
Událostí v regionech České televize. Co se týká údajné hromadné 
nemocnosti, šlo dle mých dřívějších telefonických informací, a to přímo od 
předsedy představenstva ČSAD Liberec a.s., ve skutečnosti o formu boje části 
řidičů proti vlastnímu vedení. Ale ať již to bylo jakkoli, bylo ČSAD Liberec 
smluvně povinno spoje zajistit (jak řidiče zajistí je jejich problém, pokud na 
to nemají, ať přepustí své linky jiným společnostem). ČSAD Liberec tak ovšem 
nejen nekonalo, ale ani neinformovalo o tom, že linky nejedou či nepojedou, 
jejich vedení dokonce vždy při telefonickém kontaktu tvrdilo, že o tom, že 
autobus nejel, nic neví. A protože vedení ČSAD Liberec o vlastních nejedoucích 
spojích nic nevědělo, nevěděl nic ani dispečink, neboť na dispečinku sice 
zjistí, že autobus nejede, ale pouze v případě, že se přímo na danou linku a 
spoj na počítači dispečer podívá, pokud se dívá zrovna na linky jiné, neví při 
dotazu telefonujícího nic. A tak se paradoxně vedení ČSAD a dispečink dozvídali 
informace o nejedoucích spojích ode mne, namísto toho, abych se to dozvídal jako 
starosta města já od nich. Pokud se zcela výjimečně stalo, že město Chrastava 
obdrželo informaci o nejedoucím spoji předem, pak jsme vyslali suplovat 
chybějící autobus hasiče. 
České televizi však přes „skok na špek“ ohledně „špatně protažené silnici“ 
již na první pohled zcela černé silnice do Andělské Hory, patří velký dík, že se 
na můj podnět ostudnou situaci s ČSAD Liberec zabývalo a popsalo ji výstižně v 
hlavní zpravodajské relaci 
Události dne 30. ledna. Věci dostaly konečně grády a předseda 
představenstva ČSAS Liberec se veřejně před celou republikou zavázal, že od 1. 
února 2017 bude jezdit vše, jak má. Tak uvidíme, kdyby přesto ne, prosím o 
neprodlené zaslání informací telefonicky nebo SMS na mé číslo +420 602878937 
ohledně linky, která nejela, včetně přesných údajů (čas, trasa, příp. číslo 
spoje) a já budu neprodleně informovat a atakovat nejen dispečink, ale i špičky 
ČSAD Liberec, Koridu a Libereckého kraje. 
Liberecký kraj se celou situací zabýval na zastupitelstvu dne 31. ledna (v části 
bodu č. 37 a první část diskuse na závěr zastupitelstva,
videozáznam lze nalézt na krajských stránkách, jednání o přestávce 
bohužel ne). 
Zastupitelstvo LK muselo vyslechnout plejádu mimořádně trapných výmluv od 
předsedy představenstva ČSAD Liberec popsaných výše a sledovat velmi podivný – a 
pro mě zásadně nepřijatelný - postoj ředitele společnosti Korid LK s.r.o. 
(koordinátor veřejné dopravy Libereckého kraje ve 100% vlastnictví LK, který má 
za primární povinnost nutit a donutit dopravce včetně ČSAD Liberec, aby řádně 
plnili své smluvní povinnosti včetně včasného ohlašování případů, kdy plněny 
nejsou), který vystupoval spíše jako obhájce ČSAD Liberec. Namísto toho, aby mně 
poděkoval za to, že plním jeho povinnosti za něho, mě o přestávce opakovaně 
vysvětloval, jak ČSAD Liberec v den konání zastupitelstva zachraňuje dětské 
životy, když nepouští spoje na neprotaženou silnici do Andělské Hory, neboť by 
osádka celého mikrobusu (do Andělské Hory jezdí výlučně mikrobusy) zahynula pod 
koly vlaku, a to přesto, že jsem mu opakovaně ukazoval vyžádanou informaci z 
dispečinku, který neodjeté spoje odůvodňoval tím, že má ČSAD Liberec oba 
mikrobusy rozbité.
Jasné stanovisko zaujal hejtman, který ČSAD Liberec za jeho neplnění smluvních 
podmínek odsoudil a náměstek pro dopravu informoval o nápravných a sankčních 
opatřeních včetně odškodnění pro postižené cestující (podrobné informace jsou na
stránkách Libereckého kraje). 
V Chrastavě dne 01.02.2017 Michael Canov, starosta města Chrastava a zastupitel 
LK 
Média
09.01.2017 Liberecký deník
ČSAD v problémech…
30.01.2017 ČT Události
Problém linkových autobusů na Liberecku
31.01.2017 ČT Události v regionech
Dopravní úřad LK zahájil správní řízení s ČSAD Liberec
01.02.2017 iDNES 
Cestující marně čekali na autobus…
 
Články o autobusové dopravě na našem 
webu:
01.09.2015 
Andělská Hora přepisuje historii - má autobusovou dopravu
(video 
TV Chrastava     video 
TV RTMPlus    Česká 
televize)
28.08.2014 
Vznikne v Andělské Hoře autobusová zastávka? (video 
TV Chrastava)
04.12.2013 
Nová autobusová zastávka Termální lázně Chrastava (video 
TV Chrastava)